One more month to go - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ifra Goossens - WaarBenJij.nu One more month to go - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ifra Goossens - WaarBenJij.nu

One more month to go

Door: ifragoossens

Blijf op de hoogte en volg Ifra

29 April 2012 | Verenigde Staten, Boston


Hey mensen!

Ik dacht ik doe nog maar even snel een laatste update voordat het reizen alweer gaat beginnen.

Ik ben alweer aan mijn laatste maand hier bezig, het gaat zo snel! Nu we alle reisplannen gemaakt hebben, heb ik ook mijn ticket terug naar Nederland geboekt. 1 juni ben ik weer in het land en ik kan niet wachten om al mijn vriendjes weer te zien na bijna 5 maanden weggeweest te zijn. Op de een of andere manier ben ik mijn vriendschappen en familie thuis meer gaan waarderen door deze periode ver weg geweest te zijn. Ik ben heel benieuwd hoe het is om weer thuis te komen!

Maar voordat ik het uitgebreid ga hebben over thuis komen ga ik eerst nog even vertellen wat er deze maand allemaal gebeurd is en wat er nog gaat komen.

Het beste van april is toch wel de trip naar Washington DC geweest. We gingen voor vier dagen met 30 mensen naar Washington DC. Leuk feitje: we hoefde maar $100 te betalen voor de hele trip! Ik deelde een kamer met officieel drie andere meiden. Echter was er één meisje dat liever bij ons sliep dus hebben we de eerste avond al een opklapbed gejat uit de opbergkast. Dus ik kan wel zeggen dat onze avond goed begon. Omdat het een schooltrip was en mijn campus een 'alcohol dry campus' is was alcohol strikt verboden. Vanzelfsprekend is hier totaal niet naar geluisterd en kon ik de eerste avond al genieten van verschillende versnaperingen. EINDELIJK!!! mijn god, ik kan best zonder alcohol hoor maar ik wordt er een beetje dol van dat ik niet eens een wijntje bij eten mag of een biertje naar een dag lang studeren. Dus ik kan wel zeggen dat we (ik en de andere meiden) het die avond helemaal goed gemaakt hebben:) Wonder boven wonder had ik de dag erna geen kater en voelde ik me tip top. Dus vol energie gingen we met ons groepje van 5 meiden Washington DC in om alle monument te bezichtigen. Helaas bleek mijn lichaam toch niet zo vol energie te zitten en rond een uur of 11 kwam dan toch de kater aanzetten. Maar goed als getrainde student (lees: dispuutsweekende overlevende student) heb ik mijn koppijn getrotseerd en hebben we alle monumenten gezien die dag! En natuurlijk niet te vergeten het Witte Huis.

Na een middag monumenten zijn we het Holocaust museum een bezoekje gaan brengen. Hier kon ik als 'Europeaan' (Amerikanen zien Europa als één land) de Amerikanen een lesje geschiedenis geven. Iedere keer wanneer de Amerikanen iets niet begrepen of ergens meer van wilde weten was het: Ifra.... Tjonge jonge wat voelde ik me slim die middag. Haha helaas duurde dit slechts enkele uren. Maar ach ook een paar uurtjes slim zijn is leuk:)

Avond twee was gelukkig iets rustiger. Of ja het is natuurlijk maar hoe je het bekijkt. 3 meiden van onze groep besloten die avond op stap te gaan. Omdat ik en een ander meisje nog geen 21 zijn besloten wij twee om gewoon op de kamer te blijven. Om het toch een beetje leuk te maken hadden we natuurlijk wel weer enkele versnaperingen. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het na twee biertjes netjes voor gezien gehouden heb. Al met al was het heel gezellig en hebben de meiden me heel wat Amerikaanse dansmoves, woorden en geroddel bij geleerd. Een echte Amerikaanse meiden avond, ik heb me dood gelachen en er is een dingtje dat ik echt even met jullie moet delen:
Eyefucking: of te wel ‘flirten met je ogen’. De meiden hebben me officieel geleerd hoe ik dit moet doen. Een citaat: ‘just undress him with your eyes’. Haha ik heb me helemaal dood gelachen. Maar als ik de meiden mag geloven was ik er op de eind van de avond een master in. Dus Nederlandse mannen: kijk maar uit wanneer ik weer terug ben!

Overige dagen van onze trip hebben we zoveel mogelijk gezien van DC en daarnaast genoten van het fantastische weer. De laatste dag was de ‘Cherry Blossum Parade’. De zon scheen volop dus we hebben lekker genoten van de zon en de parade gekeken.

Ondanks alle dingen die we gezien hebben staat deze trip me het meeste bij om de hoeveel plezier die ik gehad heb met mijn Amerikaanse kamergenoten. Ik heb sinds ik hier ben nog niet zo een Amerikaans weekend gehad. Van OOOOG MYYY GOOOD t/m eten eten eten, het was gewoon weg fantastisch. En daarnaast heb ik ook een paar goede vriendschappen opgebouwd die ik me zeker altijd blijf herinneren.

Owja en ps: Amerikaanse mannen van de Navy zijn erg goed gezelschap;)

Ondertussen is helaas alweer de harde werkelijkheid van het student zijn doorgedrongen en begint het semester hier langzamerhand ten einde te lopen. Voor mijn criminology klas hoef ik gelukkig geen final te doen omdat ik een 9,7 gemiddeld sta. Voor mijn Engels klassen moet ik een heel portfolio inleveren maandag en dinsdag is onze ‘final presentation’. Dus dit weekend wordt nog even hard werken. Maar volgende week vrijdag is dan toch echt alles afgelopen en blijf ik nog maar een weekje in mijn kamer. Het is een heel gek en dubbel gevoel. Van de ene kant wil ik nog helemaal niet weg uit Boston. Ik ga mijn vriendinnen hier enorm missen. En het feit dat je niet zeker weet of je ze allemaal nog een keer gaat zien maakt dit niet veel makkelijker. Maar van de andere kant mis ik mijn vrienden thuis ook en ben ik langzamerhand ook wel weer toe aan mijn eigen vertrouwde Nederlandse dingtjes. Op dit moment sta ik dus nog een beetje tussen beide in. Máár voordat ik echt weg ga uit Amerika komt er natuurlijk eerst nog een fantastisch reis aan. Ik ga namelijk samen met een vriendin 5 dagen naar Las Vegas en daarna nog 9 dagen naar San Francisco. We vertrekken op 16 mei dus het niet kunnen drinken is dan ook eindelijk geen probleem meer. Ik ben benieuwd hoe het is om 21 te worden in Las Vegas! Daarnaast zijn we nu nog aan het kijken of we 1 of 2 dagen Grand Canyon doen wanneer we in Vegas zijn. Een we willen gaan skydyven. Het is erg duur maar van de andere kant ook een unieke kans, dus waarom niet?! Volgende week gaan we wat meer dingen plannen dus dan zullen we wel zien, maar ik weet zeker dat het een trip wordt om nooit te vergeten.

Oke mensjes dit was het alweer met mijn avonturen. Er is nog veel meer gebeurt natuurlijk maar ik kan wel blijven schrijven. Voor nu zeg ik gewoon:

TOT 1 JUNI!!

Liefs,
Ifra


  • 29 April 2012 - 06:47

    Pappppppp!:

    Pffffff! maar goed dat je liefhebbende vader je 'n beetje besef voor geschiedenis bij gebracht heeft (onder luid protest van jou) ha,ha.

  • 29 April 2012 - 18:54

    Petra:

    Hoi Ifra, Geweldig!! Je hebt het maar wat druk. Super dat het allemaal zo goed gegaan is. Wil je bij deze alvast een super fijne laatste maand wensen. Geniet van je laatste reizen deze maand. Ik kan niet wachten tot je thuis bent en al de foto's en al die verhalen van je te horen. Meid Geniet ervan en tot gauw.

  • 30 April 2012 - 00:39

    Caprice:

    Hoi mop, tja en opnieuw heb je weer van alles meegmaakt. Goed van je dat je je weg zo goed gevonden hebt in Amerika: dat heb je toch maar gedaan (lees: ben je nog aan het doen). En dan hoort dat dubbele gevoel er gewoon bij.
    Verder, natuurlijk veel plezier met afronden van je semester maar vooral met hetgeen (reizen) dat erna gaat komen. Tot skyp. Liefs

  • 02 Mei 2012 - 12:30

    Manou:

    See you soon honey! Geniet van de laastste leuke dingen! X

  • 11 Juli 2012 - 17:55

    HELLO:



    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Studeren in Boston!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

One more month to go

08 April 2012

De laatste twee maanden alweer

22 Maart 2012

What happens in March

06 Maart 2012

De Amerikaanse mannen

22 Februari 2012

New York City
Ifra

Actief sinds 23 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1719
Totaal aantal bezoekers 14965

Voorgaande reizen:

15 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Studeren in Boston!

Landen bezocht: