De laatste twee maanden alweer - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ifra Goossens - WaarBenJij.nu De laatste twee maanden alweer - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ifra Goossens - WaarBenJij.nu

De laatste twee maanden alweer

Door: ifragoossens

Blijf op de hoogte en volg Ifra

08 April 2012 | Verenigde Staten, Boston

Na een aantal verzoeken gekregen te hebben, heb ik besloten mijn zondagmiddag maar weer eens te besteden aan het updaten van mijn blog. Waarom ik dat niet eerder gedaan heb? Uuh nou omdat ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan heb, en om nu te vertellen over hoe ik mijn was doe, wat ik eet voor ontbijt en hoe mijn lessen er uit zien is nu ook weer niet bijster interessant dacht ik zo. Maar goed hier dan toch maar even een update met de dingen die me het meeste bij staan van de laatste paar weken.

Het eerste waar ik aan denk is typisch Amerikaans en ik zal later uitleggen waarom. Twee weken geleden ben ik samen met een vriendin naar Havardsquare gegaan. Dit is gewoon een andere buurt in Boston maar omdat Harvard daar ook ligt heet die hele buurt opeens Harvardsquare. Maar goed we gingen daar heen met een doel. En ook al was het een beetje gek we waren heel nieuwsgierig. We hadden namelijk besloten om de bekende ‘chicken and wafles’ te gaan eten in een ihop cafe. Haha nu denken jullie misschien WAT IS DAT VOOR EEN COMBINATIE? Geloof me wij dachten precies hetzelfde maar dat betekende niet dat we het niet wilde proberen. Dus vertrokken we rond één uur met de trein naar Harvardsquare. En ja mensen het was dus echt lekker! De kip was gefrituurd en krokant, maar liefst vier stukjes in combinatie met zoeten wafels en siroop, ook vier stuks. En waarom is dit nu zo typisch Amerikaans? Nou omdat Amerikanen de meest gekke combinaties maken met eten. Een typisch voorbeeld dat iedereen wel kent is: peanutbutter and jelly sandwhich. Iewl pindakaas en jam!! Maar ook dat is te eten mensen. Hihi ik wordt langzaam steeds meer een Amerikaantje (wel een dunne!). Over dik en dus gesproken, ik merk er niks van dat Amerikanen allemaal dik zijn. Het enige wat ik hier zie is van die dunne meisjes. Super irritant! Denk je dat je eindelijk in een land bent waar je eens niet elke week hoeft te sporten omdat niemand dat doet, woon je in een stad waar het stikt van de hardlopers en alle vrouwen zo dun zijn dat je vanzelf ook meer gaat hardlopen. Nu moet ik zeggen dat, dat laatste effect op zich niet zo slecht is maar dan nog! Kom op zeg ik vind hardlopen niet eens leuk. Ow en trouwens nog iets wat opvalt aan de Amerikanen de vrouwen zijn veel kleiner dan in Nederland. Met anderen woorden: ik ben niet meer het kleine, blonde meisje. Nu ben ik ‘The blond Dutch girl’ and boys and girls I LOVE IT! Alle grapjes over hoe klein ik ben en bla die bla bla hoef ik lekker niet meer aan te horen, dat bevalt me wel.

Maar goed wat heb ik nog meer gedaan afgelopen weken ? Iets wat me ook nog goed bij staat was Spring Fling. Onze Universiteit had een feestje. Het was eigenlijk een soort van mini gala. Alleen dan meer een ESC gala want alle vrouwen droegen hele korte jurkjes (hmm ik hoop dat ik niet bevriend genoeg ben met ESC’ers dat ze dit lezen en anders; sorry). Maar goed eenmaal opgetut en wel ben ik met een groep van tien meiden en drie mannen richting de locatie gegaan. Hier komt het interessante gedeelte. We hadden namelijk een enorme cruise boot genaamd ‘spirit’ als locatie. Het was erg leuk en het uitzicht over Boston tijdens het varen was super. Ondanks dat ik de Amerikaanse dansstijl, die voornamelijk bestaat uit tegen elkaar aanschuren alsof je sekst, nog steeds niet helemaal geaccepteerd en geprobeerd heb, heb ik met enorm goed vermaakt!

Als laatste zijn er nog wat kleine dingetjes die me bijstaan zoals de keer dat ik een winkeltje in liep samen met een vriendin en dat het bleek dat we daar zelf sieraden konden maken, de keer dat ik samen met vriendinnen zelf kussentjes heb gemaakt, het symphosium over ‘Hate Crime’ waar een vrouw was die de holocaust heeft overleefd en een man die vroeger een neo-nazi was maar nu vecht tegen ‘hate crime en als laatste hebben we gister paaseitjes geschilderd. Allemaal leuke en ook interessante activiteiten.
Om dit verhaal af te sluiten zal ik nog even snel vertellen wat er nog op het programma staat. Ik heb het al een paar keer genoemd maar het blijft leuk om te vertellen.
- Donderdag vertrek ik voor vier dagen naar Washington DC
- 20 april ga ik zeer waarschijnlijk een weekendje naar Niagra Falls met een vriendin
- Begin mei ga ik een dagje naar Rhode Island naar de familie van een vriendin
- En zeer waarschijnlijk vertrek ik 15 mei naar Las Vegas om daar 21 te worden, vier dagen te blijven en de Grand Canyon te zien om vervolgens door te gaan naar San Francisco om daar nog 10 dagen van al het moois te genieten zoals Alcatraz, Yosemite Park etc.

Dus zoals jullie zien nog genoeg dingen op de planning! Als de reisplannen door gaan zoals hier boven genoemd ben ik waarschijnlijk tussen 30 mei en 2 juni weer terug in Nederland. En gek genoeg begin ik ook al steeds meer aan de dag van terug komst te denken. Ik mis mijn vriendjes thuis en het doet met goed om regelmatig iets van jullie te horen!

Liefs,
Ifra

  • 08 April 2012 - 16:42

    Pappppppp!:

    Hoi meid, je bent al helemaal ingeburgerd. Lijkt me ook vrij normaal. Als je terug bent dan zie je Nederland ook met andere ogen denk ik zo.
    Veel plezier nog 'n tijdje over seas!

  • 08 April 2012 - 19:49

    Jeanine:

    Hej Ifra! Wat leuk om weer iets van je te lezen! Wat voor jou mss niets bijzonders lijkt, is toch leuk om te lezen hoor :p Veel plezier nog! xx

  • 09 April 2012 - 21:50

    Caprice:

    Hee meissie, Leuke update; voor het thuisfront toch altijd fijn om te lezen.
    En nu maar ervan uit gaan dat äl je reisplannen doorgaan. En dan gaat de tijd toch weer snel, volgende maand al mei; je 21ste verjaardag en dan je thuiskomst. Have fun!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Studeren in Boston!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

One more month to go

08 April 2012

De laatste twee maanden alweer

22 Maart 2012

What happens in March

06 Maart 2012

De Amerikaanse mannen

22 Februari 2012

New York City
Ifra

Actief sinds 23 Dec. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 14972

Voorgaande reizen:

15 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Studeren in Boston!

Landen bezocht: