week 3: een afwisselende week - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ifra Goossens - WaarBenJij.nu week 3: een afwisselende week - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ifra Goossens - WaarBenJij.nu

week 3: een afwisselende week

Door: ifragoossens

Blijf op de hoogte en volg Ifra

08 Februari 2012 | Verenigde Staten, Boston

Hee trouwe bloglezers,

Ten eerste: bedankt voor al jullie lieve berichtjes en wat leuk dat jullie mijn blog zo graag lezen, goed om te horen!

Afgelopen week is er weer van alles gebeurt met als hoogtepunten een bezoek aan de Predential Tower en natuurlijk de SUPER BOWL 2012!
Week drie begon eigenlijk als een vrij rustige week. Na in week twee langzamerhand wat meer kennisgemaakt te hebben met nieuwe mensen, heb ik dit in week drie volop uitgebouwd tot een leuke ‘lunchgroep’ waarbij ik elke middag aan tafel zit. Ik vind het heerlijk om nieuwe mensen te leren kennen en nu de eerste contacten gelegd zijn heb ik er volop vertrouwen in dat het vanaf vandaag de dag alleen nog maar leuker, beter en mooier wordt hier!

Donderdag zijn we met de Language Company naar de Predential Tower geweest. Dit is de hoogste toren in Boston en heeft een heel mooi uitkijkpunt over de stad. Een probleempje: vanaf 19:00 uur sluit het en je raad nooit hoe laat wij daar waren. Ja hoor 19:15 uur. Maar na wat onduidelijkheid konden we dan toch naar de 52e verdieping waar we in plaats van het uitkijkpunt naar het restaurant gingen. Eenmaal binnen was het uitzicht in een woord: WOW! Ik heb er enorm van genoten en ook een paar mooie foto’s gemaakt. Ik hoop dat jullie ze ook mooi vinden (en misschien een beetje jaloers zijn? Hihi). In het restaurant hebben we een lekker dessert gegeten en heb ik een heel leuk gesprek gehad met een stuk of vijf mannen uit Soudi Arabie. Hun cultuur, taal en gebruiken zijn zo anders. Het is zo knap hoe hun deze omschakeling maken in alles. En dan loop ik te ‘mieren’ over alle kleine verschillen, kun je nagaan hoe hun het ervaren. Maar goed iedereen doe het natuurlijk op zijn/haar manier.

En dan nu even over de Super Bowl. Voor de ‘leken’ onder ons die niet weten wat het is (hihi): Super Bowl is DE wedstrijd voor American Football. Dit jaar zaten de Patriots (team van Boston) en de Giants (team van New York) in de finale. Oke ik zal het eerlijk toegeven: ook ik heb voor de wedstrijd de regels nog even op wikipedia opgezocht. Maar eenmaal bij de game was het fantastisch. Je kunt het vergelijken met een WK voetbal in Nederland. Alleen doen de Amerikanen natuurlijk alles net even iets groter. Zo worden standbeelden aangekleed met de Patriots kleren. Overigens deze kleren hebben de kleuren rood, wit en blauw. Wel leuk detail toch? En naast de aangeklede standbeelden zie je overal de vlag met het Patriots logo uithangen. De wedstrijd hebben we helaas verloren maar ik heb enorm genoten van al het Amerikaanse ‘gedoe’ eromheen. Super om mee te maken!

Als laatste ben ik maandag met community service naar een kinderopvang/school geweest. Deze school is speciaal voor de kinderen die uit gezinnen met lage inkomens komen. Toen we binnen kwamen was die ook meteen te zien. Boston is een vrij dure stad om in te leven en ik ben nog niet veel in contact gekomen met de ‘lowwer class’ maar gister was dit zeker het geval. De kindjes waren nog erg jong, allemaal tussen de 4 en 5 jaar oud. We hebben ze spelenderwijs wat meer verteld over de verschillen tussen blanke en zwarte mensen. Het is hier namelijk Black History Month. Al met al was het een enorme leerervaring voor de kindjes en voor mij en ben ik heel blij dat ik het gedaan heb.



Ow overigens voordat ik het vergeet! Deze week ben ik ook door een paar van de ‘lunch vrienden’ gevraagd of ik mee wil met een tripje naar New York City. Natuurlijk heb ik ja gezegd en volgend weekend gaan we drie nachtjes naar NYC, ik kan niet wachten! Morgen gaan we ons hotel boeken en de bus reserveren. En ook niet geheel onbelangrijk: mijn mama komt naar Amerika. We gaan eerst een paar dagjes Boston doen en daarna naar NYC. Naast NYC hoor ik aanstaande vrijdag of ik toestemming heb voor de Washington DC trip. Finger crossed dus! Dus zoals jullie zien staan er heel wat mooie dingen op de planning. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs,
Ifra

  • 08 Februari 2012 - 09:22

    Manou:

    WOOOOW!! Dat uitzicht!! Fantastic!! Net een professionele foto! Super mooi Ifra! Het moge duidelijk zijn: ja ik ben jaloers ;)

    Fijn om te horen dat het leggen van contact nu goed gaat en dat je er zoveel zin in hebt!

    Zet m op chick!

    Xxx

  • 08 Februari 2012 - 16:45

    Hannah:

    Hai Ifra!!

    Heb al je verslagen gelezen, wat een ervaring! En al zoveel dingen ondernomen in die paar weekjes, ben benieuwd wat je nog allemaal te wachten staat, maar dat lees ik wel!

    Btw, mooie stad dat Boston. Geniet ervan:)

    xoxo

  • 08 Februari 2012 - 17:58

    Caprice:

    Hee meissie,
    En zoals Hannah al schreef: wat maak je toch veel mee in de korte tijd! Wat een geweldige fotos heb je gemaakt; ik...jaloers...nee!!! Ik kom gewoon zelf kijken... kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Studeren in Boston!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

One more month to go

08 April 2012

De laatste twee maanden alweer

22 Maart 2012

What happens in March

06 Maart 2012

De Amerikaanse mannen

22 Februari 2012

New York City
Ifra

Actief sinds 23 Dec. 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 14975

Voorgaande reizen:

15 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Studeren in Boston!

Landen bezocht: